1. Сприяє навчальній та творчій діяльності учнів.
2. Формує особистість з глибоко усвідомленою громадською позицією.
3. Забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої і систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та школи.
4. Формує ініціативну , здатну приймати нестандартні рішення, особистість.
5. Забезпечує захист прав і інтересів учнів.
6. Створює широке поле можливостей для самореалізації школярів в конкретних справах.
7. Виховує почуття власної гідності, вчить досягати індивідуальної та суспільної мети.
8. Відвертає дітей від асоціальних форм поведінки.
ПОЛОЖЕННЯ
про учнiвське соуправління в загальноосвiтнiй школi № 52
На даному етапi розвитку суспільства, школа, Штаб соуправління школи покликаний забезпечувати мiцний зв’язок вивчення основ наук, формувати в учнiв свiтогляд, мораль, готувати їх до працi, свiдомого вибору професiї, розвивати громадську активнiсть, органiзаторськi здiбностi i творчу самодiяльнiсть школярiв. Одним iз важливих засобiв i методiв розв’язання цих завдань є учнiвське самоврядування, яке забезпечує участь всiх школярiв в управлiннi справами колективу свого класу й школи. З цiєю метою на основi цього Положення створюються i дiють Ради школи.
1. Загальнi положення
1.1. Учнівське соуправління школи діє на добровольних засадах, на основі єдності та у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», Конвенцією ООН о правах дитини, Статутом школи а також даним Положенням
1.2.Штаб соуправління школи є виконавчим органом учнiвського соуправління в школi, який покликаний:
- активно сприяти створенню згуртованого колективу як дiйового засобу морального виховання особистостi;
- формуванню в учнiв свiдомого й вiдповiдального ставлення до своїх прав i обов’язкiв;
- адаптацію учнів до життя в суспільстві;
- досягнення школярами відповідного освітнього та культурного рівня;
- вихованню у школярів патріотизму, працездатність, увагу до прав і свобод людини, любові до навколишньої природи, любові до рідної землі, вивчення минулого свого народу;
- формуванню соціальної активності особистості.
1.3.Учнівське соуправління повиннл мати до ступневу структуру – загально-шкільну і класну, з чітким взаємозв’язком органів учнівського соуправління класів із загально-шкільним, тобто перші мають підпорядковуватись останнім, а педагогічний колектив – здійснювати консультативне педагогічне керівництво органів учнівського соуправління обох рівнів.
1.4. Штаб соуправління у загальноосвiтнiй школi обирається на початку навчального року строком на один рiк вiдкритим голосуванням на загальних учнiвських зборах учнiв 5-11 класiв або на учнiвськiй конференцiї.
1.5. Загальнi учнiвськi збори (учнiвська конференцiя) проводиться не рiдше як 1 раз протягом навчального року.
1.6. До учнівського соуправління школи обираються найактивнiшi, встигаючi, дисциплiнованi учнi 5-11 класiв, якi користуються серед своїх товаришiв авторитетом i довiр’ям.
2. Завдання, функції i змiст роботи Штабу соуправління школи
2.1. Завдання учнівського соуправління:
2.2. Функції учнівського соуправління
2.3. Штаб соуправління школи сприяє вихованню свiдомої дисциплiни i культури поведiнки учнiв у школi i поза нею, виконання всiма школярами Правил для учнiв, Правил внутрiшнього розпорядку школи, контролює зовнiшнiй вигляд учнiв, органiзовує вiдпочинок школярiв пiд час перерв, бере участь в обговореннi оцiнок поведiнки учнiв.
3. Структура і органiзація роботи Штабу соуправління школи
1. З числа своїх членiв на загальношкiльних зборах обирає голову, який, як правило, є членом Штабу соуправління школи, секретаря.
2. Голова Штабу соуправління школи органiзовує роботу учнівського соуправління школи.
3. Секретар органiзовує контроль за виконанням рiшень Ради школи, веде протоколи його засiдань i виступає з повiдомленнями про виконання рiшень.
4. Вiдповiдно до основного змiсту роботи Штаб соуправління школи має наступну структуру:
5. Засiдання Штабу соуправління школи проводиться 1 раз в ІІ неділі.
4. Учнiвська Рада школи i класнi колективи
1. Зв’язок Ради школи з класними колективами здiйснюється через голiв класiв, якi обираються на класних учнівських зборах.
2. Класнi збори — колективний орган учнiвського самоврядування в класi — проводяться 1 раз на чверть; рада класу 1 раз на мiсяць; ланки — 1 раз на тиждень.
3. Класнi збори приймають рiшення з питань класного колективу, заслуховують iнформацiю про рiшення Учнiвської Ради школи, накреслюють конкретнi заходи щодо виконання цих рiшень, беруть участь в обговореннi оцiнок поведiнки учнiв класу.
4. Рада класу органiзовує роботу учнiв класу для виконання рiшень Ради школи i класних зборiв, роботу чергових у класi.
5. Педагогiчний колектив i Учнiвська Рада школи
1. Педагогiчний колектив спрямовує роботу Учнівської Ради школи на згуртування шкiльного i класних колективiв, розвиток громадської активностi та iнiцiативи учнiв.
2. Класний керiвник разом з радою класу, ланками спрямовує роботу класних зборiв.
Статут учнівського соуправління
Запорізької загальноосвітньої школи №52
м. Запоріжжя
Правління учнівського соуправління (Штабу командирів), від імені учнів, виражаючи суверенну волю учнів, дбаючи про забезпечення прав і свобод людини – учня, та гідних умов її життя, піклуючись про зміцнення учнівського соуправління в школі, прагнучи розвивати і зміцнювати демократію у суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням учнів, приймає цей Статут – основний закон учнівського соуправління школи №52 м. Запоріжжя.
Розділ 1
Загальні засади
Стаття 1
Учнівське соуправління (Рада командирів) – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.
Стаття 2
Учнівське соуправління (Рада командирів) є організацією, що складається з людей , створена людьми і для людей, а учні є людьми!
Стаття 3
Символами учнівського самоврядування школи повинні бути: Прапор, Герб, Гімн школи.
Стаття 1
Кожен, хто навчається в школі має право:
- вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободу інших;
- за образу його честі і гідності подати заяву в актив школи;
- подати свою пропозицію в актив учнівського соуправління;
- висувати кандидатуру, а також сомовисуватися і бути обраним в будь-який орган школи;
- брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя (клуби, гуртки і т. і.);
- вибирати профіль навчання, факультативи і додаткові заняття, мистецькі гуртки , студії;
- не з’явитися на урок тільки за справкою, за домовленістю з учителем або директором школи;
Кожен учень зобов’язаний:
- пройти курс навчання в школі;
- подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;
- виконувати вимоги вчителя по підготовці до уроків;
- дотримуватись норм статуту та законів школи.
Закон “Про захист честі та гідності учня школи, викладача і працівника школи”
Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров’ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.
Образою честі і гідності людини є:
- нанесення побоїв, побиття;
- загроза, залякування і шантаж;
- вживання образливих слів, кличок;
- дискримінація за національними і соціальними ознаками;
- глузування з фізичних недоліків;
- здирство, вимагання;
- крадіжка;
- псування особистих речей інших людей;
- брудні наклепи, плітки;
- будь-які дії чи слова, що ображають честь, гідність іншої людини.
Обов’язки голова ради командирів :
- планує і веде збори Правління (чи призначає ведучих);
- розподіляє завдання між активом;
- співпрацює з педагогом-організатором школи, ЗДВР, директором школи.
- виконує функцію зв’язку між учнями й адміністрацією школи, вчителями і місцевою громадою;
- відповідає за підготовку майбутніх керівників самоврядування в школі. Є лідером!
Стаття 5
Заступник:
- є його правою рукою;
- за відсутності голови виконує його обов’язки;
- очолює сектор;
- допомагає голові виконувати його обов’язки;
- щохвилини готовий перейняти обов’язки голови.
Стаття 6
Повноваження членів активу
Члени активу:
- контакти з органами місцевого самоврядування;
- шкільний прес-центр;
- телефони довіри.
Шкільна Рада командирів
5-11 класи
11-А клас – Михайленко Дмитро
11-Б клас- Лотарьова Юлія
10-А клас – Вознякова Валерія
9-А клас – Денисов Сергій
9-Б клас – Заворотній Іван
8-А клас – Найдьонова Софія
8-Б клас – Арабаджийська Олександра
8-В клас – Шапарь Владислава
7-А клас – Шатарський Данило
7-Б клас – Лисенко Ксенія
6-А клас – Малий Герман
6-Б клас – Третяк Олександра
6-В клас – Гайдук Богдана
5-А клас – Толмачева Каміла
5-Б клас – Карєва Анастасія
5- В клас – Вдовіна Ніка
1-4 класи
4-А клас – Краснова Каміла
4-Б клас – Клем Вероніка
4-В клас –Фесенко Юлія
3-А клас – Малий Ерік
3-Б клас – Буланов Олександр
3-В клас – Голота Кіра
2-А клас – Нужна Вероніка
2-Б клас – Дорохов Артем
2-В клас – Деденко Михайло
1-А клас – Гайдаш Ольга
1-б клас – Сабадаш Анастасія
1-В клас – Федорова Діана
« 19 золотих» правил
управлінської культури членів Штабу соуправління
1. Сміливіше внось свої пропозиції задля прийняття колективного рішення.
2. Не бійся, що вносиш ідеї прості, з банку ідей виберемо золоті.
3. Ідею іншого не маєш права критикувати, покритикуєш - не буде ідей.
4. Думку викладай розважливо, якщо потрібно - повтори.
5. Часу не марнуй, пропозиції внось коротко і ясно. і;
6. Добре зрозумієш - краще зробиш.
7. Будь- яку справу вінчає результат.
8. Не соромся помилятися. Соромно не вміти і не бажати виправлятись..
9. Не думай, що ти в чомусь переважаєш друзів, і не смій задаватися.
10. Довіру треба розуміти так: усе перевіряється ділом, турботою і дружбою.
11. Зауваження приймаються, пропозиції виконуються.
12. До товаришів стався справедливо, суди про них за роботою, а не за словами або твоїми особистими симпатіями.
13. Будь тактовним, увічливим; не поводься зверхньо.
14. Твори, фантазуй сміливіше - шукай шляхів виконання рішень.
15. Не гарячкуй, коли вирішуєш важливі питання. У такому стані легко припустися помилки.
16. Не вішай носа, коли важко.
17. Не відкладай на завтра вирішення питання, яке необхідно і можна вирішити сьогодні.
18. Не берися за все сам: один ніколи не зробить того, що може добре організований колектив, але не сиди, склавши руки, коли інші працюють.
19. Прийняв рішення - виконуй! Доручив іншим - довіряй! Довіряючи - перевіряй! Перевіряючи - допомагай! Допомагаючи - не підміняй!
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com